Lukk

Vis varene

Avbryt

Utvalg

ICIW Inhale Tights Black Wmn M

kr 699,00 kr 524,25

Salg
Nycoplus D3-vitamin Tab 20 mikrog 100 stk

kr 142,90 kr 100,03

Salg Populær
Møllers Pharma Omega-3 Gelefisk 36 stk

kr 134,90 kr 94,43

Kleenex Original lommepakning

kr 24,90 kr 18,68

Beklager, vi fant ingen resultat for dette søket

Resultat:

Se utvalget

Handlekurven din er tom

Apotekvarene du plukker havner her

Beklager – det er visst en feil med systemene våre, men prøv igjen straks

08 oktober, 2020

Salgsbetingelser

Her er betingelsene som gjelder når du handler apotekvarer på 123apotek.no, unntatt reseptbelagte legemidler

Generelt

For oss som selger apotekvarer og forbrukere som kjøper dem, gjelder noen betingelser. Sammen med bestillingen din og ordrebekreftelsen du får, er kjøpsbetingelsene en del av avtalegrunnlaget for kjøpet. Denne informasjonen er bare tilgjengelig på norsk.

Forbrukerkjøp er blant annet regulert i
• forbrukerkjøploven
• angrerettloven
• markedsføringsloven
• e-handelsloven
• personopplysningsloven

Dersom det er et krav til at disse salgsbetingelsene kommer i skriftlig form, er det mulig å få dem i brev, telefaks eller på e-post.
Aldersgrensa for å inngå bindende kjøpsavtaler er 15 år. Mindreårige trenger godkjennelse fra foresatte for å handle, og for kredittkjøp må kunden være over 18 år.

Parter

Selgeren er 123apotek.no AS, kalt ”vi” eller ”oss”, "vår", "våre" eller "vårt". Vi holder til i Rådhusveien 35a, 4646 Søgne, med organisasjonsnummeret 816 300 622, telefonnummer 380 00 123, og e-postadressa kundeservice@123apotek.no.

Kjøper er den personen som er oppgitt som kjøper i bestillingen, og blir referert til som ”du”, ”deg”, ”din”, "dine" eller ”ditt”.

Bestilling

Bestillingen din er bindende når den er registrert i systemet, og vi er bundet av den så lenge det du har kjøpt samsvarer med det vi tilbyr i nettbutikken vår. Når vi mottar en bestilling, bekrefter vi ordren og sender deg automatisk en ordrebekreftelse på e-post. Les nøye gjennom ordrebekreftelsen når du mottar den, og sjekk at den stemmer med det du bestilte. Ved å logge på kundeprofilen din på www.123apotek.no kan du følge kjøpshistorikken som lagres der.

Forsendelse leveres av Helt Hjem ved Post Nord eller Posten/Bring. Du kan velge alternative leveringsmåter i nettbutikken.

Opplysninger i nettbutikk

Vi gjør vårt beste for å gi kundene våre så korrekt vareinformasjon som mulig. Det kan imidlertid forekomme skrive-/trykkfeil, noe som innebærer at vi ikke alltid kan levere i henhold til informasjonen som blir gitt i nettbutikken vår.

Vi forbeholder oss retten til å kansellere deler av – eller hele – bestillinger, dersom varen er utsolgt eller gått ut av sortimentet fra leverandøren.

Priser

Alle prisene er inkludert merverdiavgift. Når du bestiller ser du totalprisen for kjøpet, og det inkluderer alle utgifter, som frakt, emballasje med mer.

Vi jobber hardt for at prisene på nett til enhver tid er korrekte, men prisfeil kan forekomme. Vi tar derfor forbehold om at feil kan oppstå og at varen(e) du bestiller kan være utsolgt. Har du spørsmål rundt bestillingen din kan du kontakte oss på telefonnummeret 38 09 55 55.

Vi tilbyr blant annet fri frakt og fri retur for varer som sendes i Norge (ikke Svalbard/Jan Mayen). Se den gjeldende beskrivelsen av ulike fraktalternativer her.

Betaling

Kjøp i nettbutikken kan foretas gjennom betaling med kort.

Ved bruk av Visa-, Mastercard eller Dinerskort betales alle kjøp på forhånd, og når du bestiller med kredittkort blir kjøpesummen reservert på kortet. Beløpet blir trukket når varen er plukket for utsendelse.

Levering og forsinkelser

Ordrebekreftelsen sier på hvilken måte, når, og hvor leveringen skal skje. Vi har ansvar for produktene til du overtar dem. Det vil si når du mottar varene du bestilte.

Dersom leveringa blir forsinket gir vi deg informasjon med en gang vi får vite om det. Det samme gjelder informasjon om eventuelt nytt tidspunkt for levering, og om varen(e) er utsolgt.

Etter omstendighetene kan du heve avtalen, holde tilbake kjøpesummen, kreve levering eller erstatning, avhengig av type produkt og hvor stor forsinkelsen er.

Undersøkelse av produktene

Ved første anledning etter at du har mottatt varene, må du undersøke om leveransen samsvarer med ordrebekreftelsen, om varene er blitt skadet under transporten, eller om det er feil eller mangler ved det du har bestilt.

Dine rettigheter ved feil og mangler (Reklamasjon)

Dersom produktene har feil eller mangler når du får dem, kan du etter omstendighetene kreve retting av feilen, omlevering, prisavslag, erstatning eller at kjøpet heves.

Du kan melde om feil og mangler ved produktene muntlig eller skriftlig. Det må skje innen rimelig tid etter at du oppdaget det. Du har allikevel alltids to måneders reklamasjonsfrist. Vi anbefaler at reklamasjon sendes oss skriftlig, med hensyn til beviset. Vi bekrefter mottak av alle reklamasjoner skriftlig.

Retten til å reklamere gjelder to år etter at du overtok produktet, eller fem år dersom produktet er ment til å vare i vesentlig mer enn to år. Retten til reklamasjon kommer i tillegg til angreretten. Hvis du som forbruker ikke reklamerer i tide, taper du retten til å gjøre mangelen gjeldende.

Angrerett

Du har rett til å gå fra denne avtalen innen to uker uten å oppgi noen grunn. Angrefristen utløper 14 dager etter den dagen du eller en annen tredjemann enn transportøren, som du har utpekt, får den siste varen i fysisk besittelse. For å kunne bruke angreretten kontakter du oss, på en utvetydig måte om at du vil avslutte avtalen (f.eks. i et brev, telefonsamtale, telefaks eller på e-post) hit:

• Adresse: 123apotek.no AS, Rådhusveien 35a, 4640 Søgne
• Telefon: 380 00 123
• E-postadresse: kundeservice@123apotek.no

Du kan benytte det angrerettskjemaet som følger med varene, men det er ikke obligatorisk.

Angrerett gjelder heller ikke helsevern og hygiene. Det er ikke angrerett på forseglede varer som ikke er egnet for retur, av helsevernmessige eller hygieniske årsaker, og hvor forseglingen er brutt etter levering. Dette er for eksempel varer som undertøy, badetøy og helsekostprodukter.

Det er ikke angrerett på legemidler og medisinsk utstyr.

Angrefrist

For å overholde angrefristen er det tilstrekkelig at du sender meldinga om at du vil bruke angreretten før fristen. Dersom du går fra denne avtalen, skal vi tilbakebetale alle betalinger vi har mottatt fra deg, inkludert leveringskostandene (med unntak av tilleggskostnader som følge av at du har valgt en annen type levering enn den billigste typen standardlevering vi tilbyr). I alle tilfeller skjer tilbakebetalingen senest 14 dager etter vi har fått beskjed om å benytte angreretten.

Vi betaler tilbake med samme middel som du benyttet i den opprinnelige transaksjonen, med mindre du har avtalt noe annet med oss. I alle tilfeller slipper du gebyrer som følge av tilbakebetalingen. Vi kan holde tilbake pengene du skal ha tilbake til vi har fått varene igjen, eller til du har lagt frem dokumentasjon på at varene er sendt tilbake.

Kreditering ved reklamasjon og angrerett

Hvis du benytter angreretten eller hever kjøpet, blir det avtalte beløpet og eventuelle fraktkostnader tilbakebetalt innen 14 dager. Kjøperen betaler for retur, ved kreditering.

Heving av kjøp må være i henhold til reklamasjonsreglene i Forbrukerkjøpsloven.

OBS!

Vi gjør oppmerksom på at visse varer (for eksempel legemidler) er unntatt fra angrerettloven.

Avtaler om kjøp av legemidler og medisinsk utstyr er unntatt fra angreretten, og da uavhengig av om forseglingen på varene er brutt eller ikke. Dette gjelder for eksempel ved kjøp av graviditetstester, insulinmålingsinstrumenter og medisiner.

Retur

Du må returnere varene eller levere dem til oss, uten unødig opphold, og i alle tilfeller senest 14 dager etter den dag du ga beskjed om avslutning av avtalen. Vi tilbyr gratis retur. Ta kontakt med kundesenteret for å få returseddel. Dersom du ikke har mottatt angrerettsskjema enten i ordrebekreftelsen eller ved levering av produktene, utvides angrefristen fra 14 dager til tre måneder. For at angreretten skal kunne gjøres gjeldende, må produktet være levert oss i samme mengde og i tilnærmet samme stand som du mottok den.

Hvis varen går ned i verdi fordi du har håndtert den på en annen måte enn det som er nødvendig for å fastslå egenskapene, funksjonen og merke, er du ansvarlig. Ellers sender du produktet tilbake til oss, gjerne i original emballasje, sammen med utfylt angrerettskjema. I angrerettskjemaet finner du flere opplysninger om hvordan du benytter deg av angreretten.

Returadresse er:
123Apotek.no AS
Retur
Rådhusveien 35a
4646 Søgne
E-post: kundeservice@123apotek.no

Det er et gebyr på 200 kroner hvis du ikke henter pakken og den blir returnert til 123Apotek, for å dekke pakking, plukk og frakt tilbake.

Det er ikke retur på legemidler og medisinsk utstyr.

Personopplysninger

Vi behandler kun personopplysninger som du oppgir og som er nødvendige for at vi skal kunne gjennomføre våre forpliktelser overfor deg. Det finnes egen informasjon om personvernsreglene.

Tvister

Partene skal forsøke å løse eventuelle tvister i minnelighet. Dersom dette ikke lykkes, kan du bringe saken inn for Forbrukerrådet der du bor. Alle tvister skal løses etter norsk rett. Bringes saken inn for domstolene. skal den avgjøres i kjøperens verneting, det vi normalt si i nærheten av der du bor.

Vi bruker cookies for å gi deg en så bra handleopplevelse som mulig. Les mer om hvordan vi behandler personvern.